PIELGRZYMKA DZIĘKCZYNNA KLAS IV DO GIETRZWAŁDU …

24.05.2018, 20:09, redakcja

Po przeżyciu uroczystości I Rocznicy Komunii św. w dniu 22.05.2018 r. uczniowie klasy czwartej a i b pod troskliwą opieką wychowawców wyruszyli na dziękczynną pielgrzymkę autokarową do Gietrzwałdu. Jest to pięknie położona warmińska miejscowość, która zasłynęła jako miejsce objawień Matki Bożej.

W centrum, otoczony zielenią znajduje się kościół parafialny a przy nim kapliczka zbudowana w miejscu gdzie Matka Boża ukazała się dwóm dziewczynkom. Nasze spotkanie z Matką Bożą Gietrzwałdzką rozpoczęliśmy od wędrówki ze śpiewem zadrzewioną alejką w kierunku cudownego źródełka. W czasie tej drogi zgodnie z ciągle aktualną prośbą Matki Bożej myśli nasze zwrócone były ku tajemnicom różańca świętego, których obrazy znajdowały się między drzewami alejki. Podobnie jak pielgrzymi
z całego świata zaczerpnęliśmy wodę z cudownego źródełka. Przeszliśmy także, doświadczając pewnego wysiłku stacje drogi krzyżowej. W chwili wytchnienia po trudach wędrówki wysłuchaliśmy słów przewodnika, który opowiedział nam historię objawień. Tego dnia do Gietrzwałdu przybyły również inne grupy pielgrzymkowe dzieci komunijnych, oraz tak jak my przeżywających rocznicę Komunii św. Wspólnie uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św.
i podziwialiśmy wnętrze zabytkowego kościoła. Przed wyjazdem udaliśmy się jeszcze do Muzeum Kultury Ludowej. Mieliśmy tam okazję obejrzeć przedmioty, które dawniej służyły do wykonywania prac domowych.